Evangelisation i Tumba, Alby och Fittja

Första helgen i maj har vi en evangelisationssatsning i Tumba, Alby och Fittja. Vi börjar på fredag kväll 19.30 (3 maj) med att samlas i kyrkan för gudstjänst, för att därefter inta pendeltågsgången i Tumba. Där kommer vi att ha olika stationer med tävlingar, fika, samtalshörna och ett bord med biblar och information om församlingen.

På lördagen (4 maj) samlas vi lockan 11.00 i kyrkan för bön och indelning i grupper för att evangelisera i Alby, Fittja och Tumba. Beroende på antal deltagare och plats kan vi planera för hur mycket vi vill göra utöver att bjuda på fika och evangeliet. Vi kan exempelvis ha aktivitetsbord för barn!

Alla är välkomna att delta båda tillfällena, fredagen leds av ungdomarna men, som sagt, alla är välkomna i alla åldrar.

Vi vill se människor komma till tro och att vi tillsammans växer i vår tro. Det är vår vision. För att kunna se människor komma till tro behöver vi aktivt gå ut och dela evangeliet. Många människor är sökare men vet inte var de ska söka eller hur. Det är vårt uppdrag som församling och Guds folk att berätta om den enda vägen till Gud nämligen genom Jesus Kristus vår Herre och frälsare!

Detta är också ett tillfälle för oss som församling att tillsammans, över alla generationer, få utmanas och växa i vår tro.

Vi erbjuder även en evangelisationskurs på två tillfällen för den som vill lära sig mer om evangelisation i både teori och praktik. Det är ett tillfälle för oss att bredda synen på evangelisation och leva ut det i vår vardag. Denna kurs kommer att vara torsdagarna 25 april och 2 maj kl.18:30-20:00.

Nicole Metni