Vår församling

Botkyrka pingstförsamling är en del av den karismatiska rörelse som kallas pingströrelsen, en snabbt växande världsvid rörelsen. Namnet Pingst kommer av att vi betonar den Helige Ande som vår hjälpare och att vi kan bli uppfylld av Anden, som lärjungarna blev på den första pingstdagen.
Vi är en mångkulturell och mångetnisk församling, med medlemmar som har bakgrund i cirka 40 länder.

Vi har en renoverad och tillbyggd kyrka i Tumba Centrum.

Det sociala arbetet bedrivs bland annat genom vår Second Hand-butik i Alby. Vi har också en lokal, med Second Hand-butik och annan verksamhet, i Fittja.

Förutom de stora samlingarna i kyrkan möts medlemmar regelbundet i ett 30-tal ”husförsamlingar” i hemmen.

Botkyrka Pingst fyller snart 100 år, bildandet skedde 1926. Vid årsskiftet 2022/2023 var vi 655 medlemmar.

(Om du vill veta mer – beställ skriften ”Vad för slags församling är Botkyrka Pingst?”, skicka ett mejl till [email protected])