Givande

Botkyrka pingstförsamling skulle inte existera utan de gåvor medlemmar och andra stödjare tillför verksamheten. Mer än 95 procent av de medel verksamheten behöver, är gåvor. Vill du vara med? Här finns den praktiska informationen:

Verksamhetskassan

• Bankkonto (för Internetöverföringar): 8327-9, 994 368 546-2
  • Bankgiro: 299-0307
  • Swish: 123 132 53 23 (ange vk)

a

Gåvorna till verksamhetskassan finansierar verksamheten i Sverige och internationellt.

Veckoverksamheten med gudstjänster och samlingar för alla åldrar, kurser för sökare, socialt arbete och, inte minst, ett stort internationellt arbete gör att din gåva behövs. Utan generösa gåvor skulle vi inte kunna ha en samlingsplats för, framför allt, kvinnor i Fittja, ordna läger för barn och unga, öppna kyrkan för hemlösa under vintern eller arbeta mot könsstympning av unga flickor i Kenya – för att ta några få exempel ur den stora budgeten.

Gåvor till Nya kyrkan

• Bankkonto (för Internetöverföringar): 8327-9, 994 554 160-6
  • Bankgiro: 116-2155
  • Swish: 123 132 53 23 (ange Nya kyrkan)

a

För drygt ett år sedan nyinvigdes Pingstkyrkan efter en omfattande ny- och ombyggnad. Många gåvor, stora och små, har gjort att en stor del av kostnaden är betald. Du kan vara med och se till att kyrkan blir skuldfri genom att ge en gåva. Inte minst nu, när räntorna stiger, är det viktigt att amortera på lånen i så snabb takt som möjligt.

Andra ekonomiska insatser

Det finns många sätt att stödja Botkyrka pingst ekonomiskt. Förutom kontanta gåvor kan du överföra aktier, aktieutdelning, fondandelar etc och få ut större effekt av din gåva. Är du företagare finns också speciella möjligheter att ge. Kontakta kassören, Claes Waern, tfn 0707 380 570 eller via e-post: [email protected] så får du mer information.

Tack för din gåva!