Omkring 200 000 kronor extra till amortering

Söndagen 21 april var det dags för ännu en gåvoinsamling med målsättningen att amortera ytterligare en del av den skuld som fortfarande finns efter nybyggnation och renovering av Pingstkyrkan i Tumba.

Resultatet av insamlingen blev omkring 200 000 kronor.

I år har 908 000 amorterats, och kvarvarande skuld uppgår därefter till ungefär 17,3 miljoner kronor, varav 10,5 miljoner är lån med ränta – resterande delen är medlemslån. Det är en fantastiskt bra utveckling under en tid som präglas av svag ekonomi i stora delar av samhället.

Den positiva extrainsamlingen och den större gåva som kom in tidigare under året, öppnar för ytterligare en amortering innan sommaren. Om du inte kunnat vara med i aprilsatsningen,  kan du vara med och ge amorteringen extra skjuts med en gåva på bankgiro 116-2155 eller via Swish 123 132 53 23 – märk med ”Nya kyrkan”.

Claes Waern,

församlingens kassör

Om- och tillbyggnaden av kyrkan inleddes 2020. Nu hoppas vi kunna amortera mer av lånen på drygt 17 miljoner.