Botkyrkabor mötte budskapet ”Gud finns!”

Hundratals Botkyrkabor fick möta vår församling den gångna helgen, i både Tumba och norra Botkyrka. Och budskapet var ”Gud finns!”.

Ett hundratal medlemmar deltog under de två dagarna, berättar Nicole Metni. Redan på fredagskvällen ”intog” de gången mellan Tumba centrum och pendeltågsstationen. Där bjöds på fika och roliga aktiviteter för barn och unga. Men också utdelning av biblar och erbjudande om förbön. Det var många positiva reaktioner från människor och flera av dem tog emot förbön.

På lördagen upprepades aktiviteterna men nu utvidgat med närvaro utanför vår nya lokal i Alby centrum och vid vår butik i Fittja centrum. Även där blev det tillfälle till många samtal med de förbipasserande.