Vårt globala uppdrag i fokus under april

Vid två tillfällen under april blir det fokus på församlingens globala uppdrag. Dels en söndagskväll som särskilt riktas kring läget i Mellanöstern, dels när vi är värd för pingströrelsens årliga konferens SÄND.

– Intentionen är att hjälpa församlingen att se vår roll i det globala arbetet. Framför allt med koppling till Mellanöstern. Det säger Oskar Lindén om den särskilda samlingen söndag 21 april, klockan 18.

Han påminner om den vision kring just Mellanöstern som församlingen fick på 1970-talet och som har format en stor del av församlingens internationella arbete.

– Det är många som inte känner till den i dag. De nya som har kommit som medlemmar de senaste åren saknar koppling till den visionen, säger Oskar.

Så fokus i samlingen blir församlingens vision när det gäller vårt ansvar för världen men med särskild inriktning på Mellanöstern.

– Det Gud gör här hemma har ringar på vattnet över hela vår jord.

Säkert finns det många som inte känner till de olika aktiviteter och kontakter som vi har, inte minst i det område där det nu råder kring mellan Israel och Hamas.

Det kommer att ges tillfälle till både fördjupad kunskap och att medverka i förbön kring det som sker.

Alla är också välkomna till Pingst årliga missionskonferens, i år med namnet SÄND 2024, som hålls fredag-lördag 12-13 april.

– Fredagskvällens gudstjänst 19.30 är öppen för alla. Det kommer att ges glimtar från vad Gud gör i hela världen och Anneli Bylund predikar. Vi är övertygade om att det blir en kväll som kommer att inspirera. Våra ungdomar och ungdomar från grannförsamlingar kommer att delta.

Även lördagen kan vem som helst anmäla sig till, se pingst.se/mission/sand/ för programmet.

På söndagens gudstjänst kommer helgens samlingar att speglas på olika sätt, och Oskar predikar då.