Första samlingen i nya Albylokalen

Nu är kontraktet klart när det gäller vår nya lokal i Alby. På söndag kväll hålls vår första samling där.

I vårt årsmöte den 9 mars godkändes förslaget att hyra lokalen, i första hand tolv månader framåt, men med chans till förlängning.

Som syns på bilden ligger ingången till vänster om Alby kiosk, men det finns också en ingång från tunnelbanegången.

Det är sammanlagt 142 kvadratmeter som inom kort ska ställas i ordning för samlingar och aktiviteter av olika slag. En grupp utsedda av församlingsledningen håller just nu på att samtala om hur vi använder lokalen på bästa sätt. Kanske Alphakurser, läxhjälp, gudstjänster, bas för evangelisation, samtal, barnverksamhet, social hjälp?

Som Hans Erik Bylund påpekade på årsmötet har Alby 14 000 invånare, vilket är jämförbart med städer som Mariestad och Hudiksvall. Men det finns ingen kyrkolokal här. Vår församling har dock många medlemmar i Alby, bland annat en del av de nytillkomna.

Nu på söndag (31 mars) sker en första samling i lokalen, då vi flyttar kvällens bönemöte dit. Alltså samling för bön i Albylokalen söndag kl 18.