Bön i Botkyrka sändes till hela Sverige

Pingstförsamlingar och enskilda från hela landet samlades på onsdagskvällen (17 jan) till en bönekväll, med Botkyrka Pingst som värd.

Samlingen arrangerades tillsammans med Pingst Sverige och LP-verksamheten och livesändes på Pingst Sveriges Youtubekanal till deltagare i övriga landet. Några pingstförsamlingar hade särskilda samlingar under kvällen för att där följa mötet gemensamt.

Många viktiga ämnen togs upp, bland annat omsorgen om vårt land, våldet och gängkriminaliteten samt utsatta områden. Enskilda böneämnen sändes också in under programmet från deltagare ute i landet.

Starkast intryck gjorde kanske vittnesbördet från René Lobos. avhoppad gängkriminell som nu arbetar i LP Exodus med att hjälpa avhoppare.

– Skillnaden mot vanlig avhopparverksamhet är att vi kan vara tydliga med att vi har Jesus med oss. Det här är lärjungaträning, sa han bland annat.

Sändningen kan ses i efterhand på Pingsts Youtube-kanal, som du hittar här.