”Jesusparty” och medaljer för nya lokaler

Veteranerna fick medalj för ombyggnaden av barnvåningen.

I söndags (12 mars) var det dags för Barnens gudstjänst att flytta in i de nyrenoverade lokalerna i kyrkans nedre plan. Renoveringen och ombyggnaden av barnlokalerna har pågått sedan i somras. Väggar har satts upp, nytt golv har lagts, allting är nytt och fräscht.

”Veterangänget” som har arbetet med renoveringen av kyrkan, har gjort ett fantastiskt jobb med att färdigställa lokalen. De fick därför ett stort tack under ”stora” gudstjänsten, då några av barnen delade ut guldmedaljer (med choklad i) till de närvarande veteranerna.

Sedan var det dags för barnen att fira sin egen gudstjänst, den här gången också med ”Jeusparty”, popcorn, fotboll i nya aktivitetshallen och mycket mera. Över 100 barn plus en del föräldrar samlades i den nya barnvåningen.