Renoveringen fortsätter

(2022-12-15)

Vi är glada över vår nya kyrka. Men alla kanske inte tänker på att renoveringsarbetet fortfarande pågår. Och det finns chans att vara med!

Barnens gudstjänst har nu flyttat ut från gamla församlingsvåningen och håller till i nya aktivitetshallen. Alla medlemmar har inte haft möjlighet att se den nya hallen, men barnen och deras ledare har installerat sig.

– Det känns jätteroligt att kunna använda aktivitetshallen som gudstjänstlokal, säger barnpastor Helena Hammarberg Waern, som trots ljusa, dammfria lokaler längtar tills när barnens permanenta lokaler är färdigrenoverade.

Gamla församlingsvåningen, med tillhörande våningsplan, ska bli barnens område när allt blir klart. Dit koncentreras nu Veteranernas arbete, den grupp daglediga personer som åtagit sig att genomföra en stor del av renoveringen i gamla delen av kyrkan. Utan deras insats skulle arbetet inte bli klart alls.

Veteranernas arbete backas upp av ett gäng som jobbar på måndagskvällarna och här finns det plats för fler frivilliga. Man behöver inte vara utbildad hantverkare, men har man hanterat till exempel ett slippapper, en målarpensel eller en spackelspade finns det arbetsuppgifter att göra, skicka ett sms till Dag Bohlin 073 397 87 94 eller Markus Rydell 070 754 44 47.