Alpha har startat – men det går att haka på!

(Uppdaterad 2023-10-18: Anmälningstiden till höstens Alpha har passerat)

I torsdags startades höstens Alphakurs. Det är sammanlagt åtta tillfällen och därför är det bra vara med från starten. Men för dig som missat att anmäla dig finns ändå chans att haka på från andra kurstillfället, som är nu på torsdag 12 oktober klockan 18.30 i Pingstkyrkan Tumba.

Skicka ett mejl till [email protected].

Alpha är till för alla som vill reflektera kring livet och dess mening, en plats där människor kan koppla av, äta, lyssna och dela sina tankar. Den är särskilt värdefull för den som inte är van kyrkobesökare. Exempel på ämnen som tas upp: ‘Varför dog Jesus?’, ‘Hur ska jag kunna tro? ’och ’Vad ska jag med kyrkan till?

Du som är medlem i vår församling kanske har någon vän du vill bjuda med? Notera gärna på anmälan vem du går tillsammans med.

En Alphakväll består av tre delar. Varje träff inleds med en måltid. Därefter hålls ett föredrag utifrån livets frågor och kristendomens svar. I samtal i smågrupper kan varje deltagare ställa frågor och bidra med sina åsikter.

Kursen är gratis, men man får gärna ge bidrag till matkostnaden.